Ombudsman Pensioenen

Het aantal klachten over pensioenen neemt af

Ombudsman Pensioenen: Het aantal klachten kan nog verder dalen

29 april 2015
Het aantal klachten over pensioenen neemt af. Toch is het volgens de Ombudsman Pensioenen belangrijk dat pensioenuitvoerders een aantal verbeteringen doorvoeren.

Dit staat in het verslag dat de Ombudsman Pensioenen vandaag publiceert over zijn werkzaamheden in de periode 2013–2014. De Ombudsman Pensioenen hecht waarde aan meer flexibiliteit om fouten die gemaakt zijn door deelnemers en gepensioneerden te herstellen. Ook benadrukt de Ombudsman dat de pensioenuitvoerder een algemene zorgplicht heeft en roept pensioenuitvoerders op om vanuit deze zorgplicht meer coulance en empathie voor de klagende partij te overwegen. Coulance en enige empathie zijn cruciaal bij de klachtbehandeling.

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies onder andere om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.