De Ombudsman Pensioenen

Heeft u een klacht over uw pensioen of een vervelend geschil met uw pensioenuitvoerder? De Ombudsman Pensioenen behandelt klachten en geschillen over de uitvoering van uw pensioenreglement. De Ombudsman Pensioenen doet dat als onafhankelijke instelling.

Kan ik een klacht indienen?

Bel ons eerst om te weten te komen of de Ombudsman de klacht in behandeling kan nemen.
Wij zijn telefonisch te bereiken: van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 16.00 uur op tel. 070 3 499 619.
Mocht u geen gehoor krijgen en geen voicemail kunnen inspreken bel dan met 070 3 499 499 (receptie).

Voorbeeldzaken

Hier vindt u enkele voorbeelden van zaken die bij de Ombudsman Pensioenen binnenkomen. Deze voorbeeldzaken geven een goed beeld van het soort zaken dat de Ombudsman Pensioenen behandelt. Ze geven consumenten maar ook pensioenfondsen en verzekeraars inzicht in de mogelijke uitkomsten van hun geschillen en klachten.

Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen aan de Ombudsman Pensioenen. U vindt hier meer informatie over de ombudsman, evenals algemene informatie over uw pensioen.