Klachtenformulier

De Ombudsman Pensioenen kan uw zaak alleen in behandeling nemen als uw klacht of geschil al door de eigen interne klachtenprocedure van uw pensioenfonds of uw verzekeraar is behandeld.
Twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 12.00 uur en 13.00 en 16.00 uur op 070 349 96 20. Als wij niet kunnen opnemen vinden we het prettig als u een bericht op onze voicemail inspreekt. We bellen u dan zo snel mogelijk terug. Vergeet dan niet uw telefoonnummer duidelijk in te spreken.

Bent er u met uw pensioenfonds of verzekeraar niet uitgekomen in de klachtenprocedure dan kunt u uw klacht of geschil aan de ombudsman voorleggen door een brief met kopieën van documenten die van belang kunnen zijn te sturen of het onderstaande online formulier in te vullen.

Ons postadres is:
Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag

De Ombudsman Pensioenen mag u nog niet van dienst zijn als nu nog niet een klacht heeft ingediend bij de pensioenuitvoerder zelf. Op grond van het reglement Ombudsman Pensioenen moet de klachtenprocedure van de pensioenuitvoerder zelf doorlopen zijn.

Tot slot: Wij willen graag contact met u kunnen opnemen naar aanleiding van uw klacht. Vul daarom de volgende onderstaande gegevens in en geef aan hoe we u kunnen bereiken.

We kunnen dan contact met u opnemen en uw klacht in behandeling nemen. De Ombudsman Pensioenen gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens.