Klachtenformulier
De Ombudsman Pensioenen kan uw zaak alleen in behandeling nemen als uw klacht of geschil al door de eigen interne klachtenprocedure van uw pensioenfonds of uw verzekeraar volledig is behandeld.
Twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 16. 00 uur op 070-3499620. Als wij niet kunnen opnemen vinden we het prettig als u duidelijk een bericht inspreekt met uw naam en telefoonnummer. Wij bellen u dan terug.
Bent er u met uw pensioenfonds of verzekeraar niet uitgekomen in de klachtenprocedure, dan kunt u uw klacht of geschil aan de ombudsman voorleggen door een brief met de documenten die hieronder staan te sturen. U kunt ook het onderstaande online formulier invullen en belangrijke documenten (in pdf bestanden) meesturen. Documenten die voor de behandeling van uw klacht van belang zijn, zijn in ieder geval:
- De klacht die u heeft ingediend bij uw pensioenfonds of uw verzekeraar;
- Het antwoord van het pensioenfonds of de verzekeraar op uw klacht;
- Indien van toepassing de beslissing op het bezwaarschrift van het pensioenfonds; en/of
- Indien van toepassing de beslissing op het beroepschrift van het pensioenfonds.
LET OP: Medische gegevens bevatten zeer gevoelige en persoonlijke informatie. Het is niet toegestaan om documenten met deze gegevens of met uw BSN bij ons aan te leveren.
Ons postadres is:
Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag